Spanacul si efectele sale benefice asupra sanatatii

Spanacul si efectele sale benefice asupra sanatatii

Va aduceti minte desenele cu Popeye Marinarul? Personajul animat clar nu avea nevoie de prea multe convingeri in ceea ce priveste spanacul si efectele sale benefice asupra sanatatii!

Spanacul este cunoscut ca fiind o leguma sanatoasa inca din secolul XII. Originara din Persia, leguma cu frunze verzi s-a raspandit rapid in intreaga lume.

Numeroasele beneficii asupra sanatatii, precum facilitarea pierderii in greutate si mai ales, posibilitatea prevenirii anumitor boli, reprezinta un motiv bine intemeiat pentru a introduce spanacul in mod regulat in dieta noastra.

Beneficiile spanacului asupra sanatatii

Spanacul si efectele sale benefice asupra sanatatii

Leguma de sezon si binecunoscuta sursa de fier, spanacul are numeroase efecte pozitive asupra sanatatii celor care il consuma.

Dar fierul nu este singurul motiv pentru care este bine sa consumati cat mai mult spanac. De fapt, leguma contine o gama larga de nutrienti, foarte importanti pentru sanatatea noastra.

In doar 100 de grame de spanac gasim urmatoarele:

  • 23 de calorii
  • o sursa importanta de vitamine: A , B6, B9, C, E si K
  • o gama larga de minerale: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu
  • acid folic
  • proteine

Acestea fiind spuse, care ar fi totusi efectele pozitive ale spanacului asupra sanatatii?

  • Reduce stresul oxidativ: spanacul contine o cantitate impresionanta de antioxidanti, care lupta impotriva stresului oxidativ, incetinind imbatranirea accelerata si manifestarea altor efecte nedorite ale acestuia.

  • Imbunatateste sanatatea ochilor: cantitatile de zeaxantina si luteina continute in spanac ajuta la protejarea ochilor contra efectelor nedorite cauzate de razele solare.

  • Ajuta la prevenirea cancerului: Nutrientii continuti in spanac pot incetini dezvoltarea anumitor tipuri de cancer, cum ar fi cancerul la prostata sau cel ovarian.

  • Ajuta la mentinerea sub control a diabetului: spanacul contine un antioxidant denumit acid alfa-lipoic, care ajuta la scaderea nivelului de glucoza in sange si cresterea sensibilitatii la insulina. Studii pe aceast tema au demonstrat cum consumul regulat de spanac reduce riscul de a dezvolta diabet.

  • Scaderea tensiunii arteriale: introducerea spanacului in dieta regulara ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la prevenirea bolilor de inima, datorita cantitatii impresionante de potasiu din leguma cu frunze verzi.

  • Pierdere in greutate: introducerea cu regularitate a spanacului in dieta ajuta mult la evitarea unei diete stricte! De fapt, spanacul este considerat ca fiind una din legumele cu “calorii negative”: cu cat mananci mai mult, cu atat mai repede slabesti (deoarece te saturi mai repede consumand un aliment cu atat de putine calorii!).

Retete cu spanac

Cum se poate introduce spanacul in dieta? Nimic mai simplu!

Iata o lista cu cateva retete ce contin spanacul ca ingredient principal, numai bune pentru a facilita consumul acestuia:

Mancare de spanac cu oua ochiuri – clasica mancarica de spanac este cel mai evident mod de a pregati spanacul in bucatarie. Este o reteta clasica si se prepara repede.

Souffle de spanac cu oua si cascaval – o combinatie perfecta intre piure de cartofi, spanac si oua ochiuri!

Placinta cu spanac si branza – o alternativa perfecta daca va plictisiti de retete clasice. Se prepara relativ rapid si este o reteta extrem de gustoasa!

Cunoasteti si alte retete rapide si gustoase pentru a introduce spanacul in dieta?

Distribuie daca ti-a placut!Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *